Simson Schwalbe Klub

Üdvözöllek! Ez a honlap a Simson Schwalbe motorok történetét mutatja be, személyes beszámolókat olvashatsz a felújításokról, és sok hasznos információt.

A történet 2007-ig nyúlik vissza. Akkoriban elhatároztam, hogy motort szeretnék vásárolni. A főbb szempontok azok voltak, hogy olcsó legyen, váltós, és megbízható. Nem kellett sokat keresgélni. A szomszédom, mondta, hogy a nagypapájának van egy Simson Schwalbe-ja amit el akar adni. Megnéztem a motort. Hát.....! Esztétikailag, elég gyötört volt, de pöcre indult, és olcsón adták. 35000 ft-ba került. Megcsináltuk az adásvételit és másnap már az öreg Schwalbe büszke tulajdonosa voltam:) 

Jöhetett a karbantartás. A fékekek nem nagyon fogtak, úgyhogy szét- szedtük, megcsiszoltuk a fékbetéteket. A motorolajat is lecseréltük, mert megégett és feket volt már. Első motorboltos vásárlásom alkalmával vettem rá 2db visszapillantó tükröt 800ft-ért, 2db markolatot 400ft-ért, hátsó lámpabúrát 1200-ért, 2db matricát 320-ért, 2db váltókar gumit 200-ért, benzinszűrőt 500-ért és tömítés készletet 200-ért. Először a markolatokat cseréltem le, aztán a kormány két végébe pezsgős dugót tettem( célnak tökéletesen megfelel és jól mutat:D )

Felraktam az új hátsó lámpabúrát, és persze kapott új 12 v-os 6watt teljesítményű izzót előre és hátra is. felragasztottam a matricákat a hátsó burkolatra, hát az egyik ferde lett egy kicsit. Amióta megvettem a motort állandóan olajos az első sárvédő a kipufogó könyök miatt, ezért vettem egy tömítés készletet. A kipufogókönyök és az úszóháztömítést is kicseréltem az újakra, mert a benzin is folyt. A karburátor és a benzintank között a benzincsövet elvágtam és beszerltem egy kis szűrőt. Egyik motorozás alkalmával elszakadt az első fékbovden, így hát vettem egyet 500 ft-ért, és jobb lett a fék mint valaha. A motor ekkortájt ért kb 40000-et. Az első fél év így telt. Jött 2007 tele, hát nem túl aktívan telt, egész télen letakarva pihent.

  Aztán jött a tavasz, ami rosszul kezdődött, mert a motor valami oknál fogva világosszürke füstöt fújt, kb, mint egy gyárkémény, és elindulni sem nagyon akart. Kicseréltem a gyertyát, a füstölést pedig abbahagyta hál istennek. Aztán jött a nyár. Már 1éve volt meg a motor és arra gondoltam, hogy már a festéssel is kellene kezdeni valamit mert hát eléggé csúnyácska. Ezen elhatározásomat megosztottam nagybátyámmal aki festő, és természetesen elsőre igen-t mondott. Már aznap este darabokra szedtem a motor-t, volt vele meló a burkolatok miatt. Másnap 2008. aug. 8-án került sor a festésre, de előtte persze jött a csiszolás, hol gépi, hol pedig kézi csiszolás. Egykét horpadás-t édesapám kikalapált, tökéletesen. Bordó alapozóval lett először lefújva, majd megkapta a gyönyörű szép kék színt. A váz feketére lett festve ecsettel, meglehetősen felületesen lett megcsinálva, de nem baj így is tökéletesen megfelel a célnak. Másnap jött az összeszerelés. Szépen mutatott a szép új fényezéssel. Ekkortájt történt meg, hogy az erdőről hazafelé jövet elszakadt a hátsó fékbovden, ezért azt is kicseréltem, ez is 500 ft-ba került. Még ezen a nyáron törött le a sztendernek a baloldali talpa is. Ezt csak a télen sikerült orvosolni, mert karácsonyra kaptam egy új sztendert, ez kb 2300 ft-ba kerülhett. Télen egyszer előhoztam, azzal a céllal, hogy elindítom és járatom egy kicsit. Mivel rugásra nem indult ezért gondoltam betolom, csakhogy nem vettem észre hogy lapos a gumi amikor ráülök, és a tolás hatására kiszakadt a szelepház. Vettem egy új belsőgumit 1200 ft-ért. Hát ez volt 2008, kb ekkor ért 45000-et.

 Majd eljött a változás éve 2009. Úgy határoztam, hogy rendbe fogom hozni teljesen a motort. Tavasszal meg is tettem az első lépéseket. Találtam egy jó kis oldalt a neten: AN-ZO motorbolt, ennyit a reklámról. Szóval rendeltem: nyeregszivacs-ot 1600 ft-ért, nyereg huzat-ot 860 ft-ért, kipufogó tömítés és hangtompító-t 350 ft-ért, záras tanksapkát 1400 ft-ért, teleszkóp gumisilent-et 4 db 320 ft-ért, nyereg gumibak-ot 2db 140 ft-ért, fékbovden állító csavar-t 130 ft-ért, úszóház tömítés(parafa)-t 100 ft-ért, réz benzinszűrő-t 300 ft-ért, sport kipufogó-t 3860 ft. Tavasszal rákerült az új nyergszivacs, de a huzat még nem, mert előbb kell szereznem egy másik üléslemezt. A fékállítócsavarral javítottam az elsőfék fogásán. Megkapta a záras tanksapkát, így kevesebb az esély, hogy leszívják a benzint. Most május környékén jöttek a bajok sorban. Elinduláskor csattogó hangot adott, mint kiderült a lánc lazult meg és a láncvédő gumit kiszakította és mindíg beleakadt. A láncfeszítő már elég rozsdás volt, ezért vettem egy újat 130ft-ért. Ezzel megoldódott a csattogás. Aztán elszakadt a szivató bovden. Hát vettem egyet 500 ft-ért, de ha már azt leakarom cserélni akkor gondoltam az egész szivató rendszert kicserélem egy újra, így is tettem. Vásároltam 560 ft-ért szivatóházat és a hozzátartozó dugót és rugót, továbbá vettem 900 ft-ért egy parkolólámpát a kormányra és egy gyújtáskulcsot 100 ft-ért, mert a régi elgörbült. Az idei legnagyobb gondot a berúgótengely eltörése jelentette. Vettem egy újat 2150 ft-ért.

Május végén, szétszedtük a blokkot. Kicseréltük az eltört berugótengelyt. A csapágyak tökéletes állapotban vannak, a lánckeréknél lévő szimeringet is lecseréltük. Meglett gyűrűzve, talán egy kicsit jobban fog húzni:D Felszereltem a kormányra a "parkoló" lámpát. Megtisztítottam a kipufogó könyököt az olajsártól, és kapott egy rugós alátétet, ami biztosítja hogy ne lazuljon le a hollander. A blokk új tömítés készlettel lett összeszerelve, új csavarokkal. A km/h fogaskerekei is a helyükre kerültek. Vettem hozzá spirált 600 ft-ért. A tankban lévő benzinszűrőt kicseréltem egy újra. Mostmár azt lehet mondani hogy egy jó kis motor állt össze a megvételkor még elégé elgyötört fecskéből. A motor ugyanúgy indul első rugásra, mint szétszerelés előtt. Most már csak le kell tennem a jogsit, ami augusztus elején meglesz:D, veszek sisakot és kötelező biztosítást a fecskére. És végre 2009 augusztusában már közúton is száguldozhat a fecske:D2009 augusztus: Lassan meglesz a jogsi, már csak a városi van vissza. A motort pár hét hanyagolás után újra üzembe helyeztem. Természetesen első rugásra elindult. Menetem vele pár kört az udvarban. Még nyár elején a bejáratás közben, megint elszakadt a hátsó fékbovden. Ezen felbuzdulva, most fel lesz újítva az egész fékrendszer, kap a fecske új fékbetéteket, új fékbovdent hátra, mert az elsőt nemrég cseréltem. A világítás is rendbe lesz hozva, hogy megfeleljen az előírásoknak. 2-3héten belül újra lesz fényezve a motor, szépen lecsiszolom fémig, mert az előző festés eléggé összecsapott lett. Tehát maximum egy hónap múlva közúton is "száguldhat" a Csendes Pusztító:), addíg lekell festeni, biztosítást elintézni, venni egy bukósisakot.
2009.augusztus 27.ét írjuk. Végre sikerült levizsgázni B kategóriából:) Még 2 hét és mehet a schwalbe közúton is. De addíg is, van mit javítani rajta. Pár helyen új menetet kell fúrni, mert megszakadtak. Ezt a műveletet, a vadi új 2000ft os menet fúró, metsző készlettel fogom elvégezni:) Most lesz először használva. Korábban említettem már, hogy fel lesz újítva a teljes fékrendszer. Úgy tűnik, hogy sikerül olcsón hozzájutni első teleszkóp párhoz, ami már nagyon kellene, mert a mostaniak nagyon rossz állapotban vannak. Anyagi okok miatt viszont lehet, hogy csak tavasszal kap új színt a fecske:( De talán, még belefog férni a költségekbe. Most az a cél, hogy menjen, a külseje, az másodlagos, ezért először menetkész állapotba kell hoznom, ami sajnos  lehet hogy a festés rovására fog menni. Sajnos ez van. Jövő héten már suli, úgyhogy még ezen a héten igyekszem, megcsinálni az előbb említett dolgokat.
2009 szeptember: Vettem egy szép bukósisakot 7000-ft ért:) A kötelező biztosítást is elintéztem, így most már hivatalosan is mehet a schwalbe közúton. A biztosítás 980 ft-ba került, mert csak az év hátralevő részére kell megkötni:D Amint hazaértem a biztosítóhoz, már indítottam is a motort és mentem vele egy 10km-es kis távot. Megnéztem, hogy bírja e vagy nem:) Természetesen bírta, nem állt meg, semmi gond nem volt vele. Ezen a héten, már a suliba is a fecskével mentem 1-2 nap. Rendőrrel még nem találkoztam:) A hétvégére lesz egy apró munka a fecskével. A berugókar rögzítőcsavarja, valami oknál fogva eltűnt a helyéről, úgyhogy pótolni kell:) A nagbátyámtól kaptam egy eredeti schwalbe izzókészletet, az eredeti dobozában:)

2010: Tavaszi-tervek: Motor festése. Kék színű lesz, ha minden jól megy. Lesz bőven mit javítgatni az öreg fecskén. A vázon több menetet is fúrni kell, mert megszakadtak. A mostani lánc elég öreg és meg van már nyúlva, ugyhogy ki lesz cserélve egy német láncra. Az első világítás valami miatt gyakran felmondja a szolgálatot. Lehet, hogy a teljes elektronikai rész le lesz cserélve. A hátsó fék felújítása mindenképpen meglesz még a motoros szezon előtt. A berúgókar nem megy vissza elindítás után. Km/h óra spirált is be kell szereznem, hogy tudjam mennyivel haladok:) Ami még fontos lenne, de nem biztos, hogy nyárig meglesz,  az üléslemez és az első teleszkóppár kicserélése. Ezek a dolgok leginkább csak attól függnek, hogy mennyi pénzem lesz rá. 

2010: Március: Vettem egy elsősegély csomagot, hogy ha igazoltatnak ne kössenek belém a rendőrök. Megcsináltam az első világítást, csak meg kellett csiszolni az izzó érintkező felületét, mert kisit rozsdás volt. Az első lámpabúra baloldali tartócsavarját lecseréltem de előtte ki kellett fúrni neki az új menetet. Mostmár tökéletes. 




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 2
Heti: 4
Havi: 48
Össz.: 14 018

Látogatottság növelés
Oldal: Motorom története
Simson Schwalbe Klub - © 2008 - 2024 - schwalbeclub.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »